Aceleasi metode, alte victime


inselaciuni telefon* Inca doua persoane din municipiul Braila au fost inscrise, zilele trecute, pe lista celor pagubiti in urma infractiunilor de inselaciune savarsite prin intermediul telefonului *

Bine cunosuta metoda “accidentul” a functionat din nou, in ciuda intenselor eforturi de constientizare a populatiei, depuse de politistii braileni inca de la sfarsitul anului 2012.

Astfel, in data de 7 septembrie, o braileanca de 59 de ani a fost sunata pe telefonul fix de un barbat care s-a dat drept fiul sau si i-a comunicat ca a accidentat grav un copil. Impresionata de lacrimile asa-zisului fiu, femeia a acceptat sa trimita suma de 2.000 lei, printr-un taximetrist, unui necunoscut care a pretins ca este avocatul fiului sau. in urma discutiei telefonice avute, ulterior, cu adevaratul fiu, care i-a infirmat implicarea in vreun eveniment rutier, femeia si-a dat seama ca a fost victima unei infractiuni de inselaciune si a sesizat lucratorii de politie.

Nici infractorii care se multumesc cu mai putin si solicita sa le fie transmise coduri de reincarcare electronica a cartelelor telefonice nu au mai putin succes. Dovada este cazul unei brailence care, tot in data de 7 septembrie, a trimis doua coduri de reincarcare, de cate 25 de euro, unei persoane care s-a dat drept nepotul sau, i-a spus ca se afla in spital si are nevoie de respectivele coduri pentru a lua legatura cu un prieten din strainatate de la care vrea sa imprumute bani.

* „Atentie la inselaciunile prin telefon!” *

Acesta este indemnul adresat brailenilor in cadrul campaniei de prevenire cu acelasi nume, initiata de Inspectoratul de Politie Judetean Braila si care se va derula pana in luna decembrie a acestui an. Actiunile politistilor au drept scop cresterea gradului de informare a cetatenilor cu privire la modurile de operare folosite de infractori si modalitatile de prevenire a inselaciunilor prin telefon.

Pentru a nu cadea in plasa persoanelor care isi sporesc veniturile profitand de buna-credinta a semenilor, politistii braileni va recomanda sa nu oferiti date cu caracter personal (cod numeric personal, serie si numar act de identitate, date despre copiii dumneavoastra) prin intermediul convorbirilor telefonice, unor persoane necunoscute, indiferent de calitatea invocata de acestea. Aceste date ar putea fi folosite, ulterior, de catre infractori, pentru a va convinge ca sunt rudele dumneavoastra sau cunoscuti ai acestora. Nu va lasati impresionati de „suferinta” din vocea celui care va spune ca a avut un accident si cereti-i cat mai multe detalii, din care sa va puteti convinge de identitatea acestuia. Daca cel care va suna pretinde ca este o cunostinta a unei rude a dumneavoastra, care a avut un accident, pentru a verifica informatia, sunati pe numarul de telefon pe care comunicati de obicei cu presupusa victima. Daca aceasta nu raspunde, sunati la politie, parchet sau spital, pentru a va convinge ca vestile primite sunt adevarate. Nu actionati precipitat, influentati de urgenta pe care o invoca cel care va solicita bani sau coduri de reincarcare a cartelelor telefonice. Cereti timp pentru a putea face rost de suma solicitata si, intre timp, luati legatura cu o persoana de incredere, care, nefiind afectata emotional, va poate ajuta sa analizati situatia si sa luati decizia corecta. Inainte de a trimite orice suma de bani, cereti-i interlocutorului o intalnire directa si anuntati politia, pentru a va acorda sprijin. Daca sunteti contactat telefonic de o persoana care pretinde ca este angajat al unei firme/ companii si va solicita, pentru diferite motive, bani sau coduri de reincarcare, sunati la respectiva firma si verificati veridicitatea informatiilor pe care asa-zisul reprezentant vi le transmite. Nu achitati niciodata in avans sume de bani pentru ridicarea unor premii; plata impozitelor sau a diferitelor taxe se realizeaza ulterior. Nu trimiteti coduri de reincarcare electronica a cartelelor telefonice unor persoane pe care nu le cunoasteti, chiar daca acestea pretind ca sunt avocati, procurori, politisti. Anuntati cat mai repede politia, apeland numarul unic 112, in cazul in care sunteti victima unei astfel de inselaciuni sau cineva a incercat sa va insele.

Posted on 14/09/2013, in Infractional and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: