Inevitabilul s-a produs: Tudorita Popescu a primit ordin de evacuare


Inevitabilul s-a produs Tudorita Popescu a primit ordin de evacuare* In urma cu 4 luni Probraila atragea atentia opiniei publice asupra unui caz socant: o femeie condamnata la moarte putea pierde casa de pe strada Pomilor nr. 6 * Femeia s-a prezentat la sedintele de Consiliu Local Municipal rugandu-l pe primarul Aurel Simionescu sa o ajute in clarificarea situatiei, problema care se judeca in instanta, partile fiind, pe de o parte Tudorita Popescu si concubinul ei Chivu Calbar, iar pe de alta parte, Societatea Filarmonica “Lyra” Braila * In caz contrar, femeia urma sa fie evacuata in martie * Acest lucru nu s-a intamplat pana vineri, 20 iunie, cand Tudorita Popescu s-a trezit cu ordin de evacuare *

La finele lunii februarie 2014, in sedinta de Consiliu Local Municipal s-a prezentat o femeie pentru a-si spune pasul. Doborata de boala, Tudorita Popescu l-a rugat pe primarul municipiului, Aurel Simionescu, sa intervina pentru a o ajuta ca sa nu-si piarda locuinta, ca urma a litigiului in care se afla cu Societatea Filarmonica “Lyra” Braila. In caz contrar, femeia risca sa-si petreaca ultimele clipe pe strada. Iata ca desi I se comunicase ca pe 3 martie trebuie sa plece din locuinta de pe strada Pomilor nr. 6, Tudorita Popescu s-a trezit cu ordin de evacuare vineri, 20 iunie.

Iata ce contine Procesul verbal de evacuare:

Se dispune evacuarea partilor Popescu Tudorita si Calbar Chivu din imobilul situate in Braila Strada Cojocari nr. 21. Obliga Biroul Executor Judecatoresc Dragulin Eugen sa continue executarea in dosarul de executare nr. 160/2011 conform titlului executor sentinta civila nr. 4906/9.10.2009 – Judecatoria Braila. Sunteti obligat la plata sumei de 2.306,79 lei, reprezentand cheltuielile ocazionate cu executarea silita. La cererea creditorului Societatea Filarmonica “Lyra” Braila, insotit fiind de Rentea Mircea si Mladin Petre, ne-am deplasat la in localitatea Braila, strada Cojocari nr. 21, judet Braila, unde nu am gasit nicio persoana, lipsa fiind Popescu Tudorita si Calbar Chivu.

Si cum femeia nu era acasa, s-a trecut la efectuarea evacuarii. Potrivit procesului verbal, Tudorita Popescu a fost instiintata ca pe 20 iunie 2014 se va trece la evacuare, motiv pentru care trebuia sa-si straga toate bunurile. Cand a ajuns acasa femeia nu a putut intra in casa pentru ca poarta de acces avea lacat. Stand ore in si la Politie, dand declaratii despre situatia ei, intr-un final Tudorita Popescu a decis sa sparga lacatul pentru a intra in locuinta.

Tudorita Popescu a declarat:

Nu stiu ce vor de la mine. Sunt vai de capul meu, bolnava, n-am rude. Aceasta casa este a fiului meu care m-a lasat sa stau aici. Vreau sa se faca dreptate. Acest Nicu Teodorescu (n.r. – managerul Societatii Filarmonice “Lyra” Braila) este un om ciudat, nebun, se contrazice in declaratii. In afara de el, toti mint, chiar si primarul si presedintele Consiliului Judetean. Am fost la primar, dar nu s-a facut nimic. Am ajuns si la Gheorghe Bunea Stancu, la CJ, si el mi-a zis sa vorbesc cu Nicu Filote (n.r. – secretarul CJ Braila). Acesta, jurist de meserie, mi-a spus ca oricat s-ar incerca, eu nu imi voi pierde casa. Si uite unde am ajuns. Nu mai pot.

 Inevitabilul s-a produs Tudorita Popescu a primit ordin de evacuare (3)

* Firul intregii povesti este incurcat *

La sfarsitul lunii februarie 2014, in plenul sedintei de Consiliu Local Municipal, Tudorita Popescu, abia externata din sectia de oncologie a Spitalului Judetean, cu metastaza multipla, l-a rugat pe primar sa remedieze aceasta situatie si sa ii dea terenul de sub casa.

De zece ani se judeca doamna Tudorita Popescu cu autoritatile locale pe 80mp, zece ani in care organismul i-a cedat si a ajuns sa se imbolnaveasca de cancer si acum resemnata isi alteapta sfarsitul. In aceeasi situatie cu doamna Popescu se afla alte zeci de persoane care nu au reusit sa obtina act de proprietate pe terenul de sub casa si acum se vad nevoiti sa plateasca chirie pentru casa, proprietate personala.

Tudorita Popescu isi spunea oful in sedinta de CLM:

Eu ma duc la randul meu, cate zile mai imi lasa Dumnezeu, am asteptat zece ani, cat sa mai astept? Nu am cerut mii de metri, am cerut 80 de metri, atat sunt domnule primar! Nu se mai poate, v-am respectat si inca va respect dar va rog haideti sa terminam aceasta problema. Este un teren pe care l-am primit sub forma de donatie si Primaria zice ca nu este al meu, ca nu sunt proprietara, desi in acte scrie ca sunt.

Inevitabilul s-a produs Tudorita Popescu a primit ordin de evacuare (5)

Satula de procese peste procese, amanari si recursuri, femeia care abia mai poate vorbi din cauza bolii care o macina a spus ca desi primaria stie de mult despre acest caz nu ia nicio masura. Braileanca a vorbit despre mafia din imobiliare si evaziunea fiscala care se face chiar in ochii autoritatilor.

Femeia mai spunea:

M-am imbolnavit de cancer, am metastaza in faza terminala nu stiu cat o sa mai rezist. Este o mafie acolo domle se face evaziune fiscala acolo si toata lumea inchide ochii, nu vrea nimeni sa faca nimic. Toate procesele de genul acesta sunt la fiul lui Teodorescu de la Lyra, de ce oare? Nu am proprietate pentru terenul de sub casa, dar am pe casa si sunt nevoita sa platesc sa platesc chirie pentru casa mea, proprietate, cum este posibil asa ceva? Vine executorul pe 3 martie si ma da afara din casa, am copii, am nepotica eu ce ma fac, eu ma duc ca nu stiu cat mai traiesc, dar ei unde se duc?

In incheire, primarul a spus ca va analiza acest caz si va incerca sa gaseasca cat mai repede o solutie pentru a impiedica evacuarea familiei Popescu.

Si cum povestea femeii parea sa fie o adevarata drama, reporterii nostri au continuat sa efectueze cercetari si ce a reiesit a fost de-a dreptul de inimaginat.

Din informatiile noastre, fiul Tudoritei Popescu este plecat de ani buni in Germania, unde s-a stabilit impreuna cu familia lui, in Braila ramanand doar mama lui si concubinul acesteia. Baiatul femeii pare sa dezaprobe total atitudinea acesteia, fapt pentru care a refuzat sa se prezinte de trei ori la procese, in calitate de martor in favoarea mamei lui.

Povestea isi are inceputurile inaintea anilor 1985, cand Societatea Filarmonica “Lyra” Braila a ramas fara teren si cladire care, dupa nationalizare, a intrat in proprietatea RADEF. Odata cu venirea revolutiei, cladirile au fost retrocedate si, atunci, Nicu Teodorescu, in calitatea de manager al Lyrei a deschis proces RADEF-ului, proces pe care l-a si castigat in anul 2000. In perioada in care RADEF-ul a intrat in posesia cladirii si a terenului, Tudorita Popescu, impreuna cu concubinul ei, Calbar Chivu, au fost la directorul RADEF, Ion Labuneti, care le-a dat in chirie un teren de doar 10 m.p. si nu 80 m.p. cum spune acum femeia. In contractul de inchiriere este mentionat cu litere de o schioapa ca cei doi trebuie sa paraseasca spatiul, fara pretentii, in eventualitatea in care terenul va reintra in posesia societatii Lyra.

Mai jos va prezentam doar cateva randuri din contractul incheiat intre doamna Popescu si RADEF.

Act aditional incheiat intre RADEF, filiala Galati, reprezentata prin Ion Labuneti, in calitate de director, si Popescu Tudorita, persoana fizica, intervin urmatoarele modificari: Contractul se prelungste pana la retrocedarea in fapt a cinematografului Lyra, de unde a inchiriat 10 metri patrati. In contract va fi trecut si Calbar Chivu, actualul sot nelegitim, care isi asuma consecintele rezilierii contractului incheiat cu RADEF, filiala Galati, in momentul retrocedarii cinematografului in baza Legii nr. 10/2001, fara a pretinde daune pentru motive neimputabile filialei.

De aici rezulta ca Tudorita Popescu ar fi trebuit sa praseasca terenul in urma cu 12 ani, fapt confirmat si de Nicu Teodorescu, managerul Societatii Filarmonice Lyra.

Si cum vroiam sa aflam si opinia partii incriminate, adica Nicu Teodorescu, acesta ne-a declarat:

In momentul in care noi am castigat procesul, ea trebuia sa vina sa discute cu noi, sa ne intrebe ce sa faca. Nu a venit sa discute cu noi. Acum, noi am castigat procesul, trebuie sa plateasca chirie din urma, este definitiva hotararea. Pentru a nu ii face rau, am stabilit o chirie derizorie, am zis sa nu ii luam banii. Ea a inchiriat initial 10 m.p., apoi, care si cum a facut, cum nu a facut, a ajuns la 80 m.p.

Mai mult, femeia a spus ca ea a fost cea care a construit casa in care locuieste, insa noi am intrat in posesia unor imagini de arhiva care arata cum casa pe care se judeca cu Lyra a fost construita de Nicu Teodorescu, fiica acestui si membrii corului. Sursele noastre demne de incredere ne-au informat ca Tudorita Popescu a reusit sa intre in posesia celor 80 m.p. pe cale ilicita, dupa ce un anagajat al primariei i-a modificat adresa din buletin si dupa actul de intabulare, unde este trecuta presupusa strada Pomilor nr. 6.

Posted on 23/06/2014, in Actualitate, Administratie, Realitatea zilnica, Social and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

