Vanzarile de autovehicule noi au crescut cu 32,4%


123* Vanzarile de autovehicule noi au crescut in primul semestru cu 32,4%, la 47.037 unitati, din care o treime reprezinta in continuare masinile comercializate de Dacia, cu 13.313 unitati, urmata de Volkswagen – 3.927 unitati, in conditiile in care productia a scazut cu 6,3%, la 210.523 de autovehicule *

Potrivit unui comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), cu 10.532 unitati vandute in luna iunie, in crestere cu 10,8% fata de mai, vanzarile la sase luni au atins un volum total de 47.037 de unitati (autoturisme si vehicule comerciale), in urcare cu 32,4%, situatie datorata in special autoturismelor, care au inregistrat o crestere cu 35,7% (+63% cele autohtone si +26% cele din import).

La autoturisme, topul pe marci la jumatatea anului este condus de catre Dacia, cu 13.313 unitati (34% din total), urmata de Volkswagen (3.927 unitati /10%), Skoda (3.626 unitati /9,2%), Ford (2.685 unitati /6,8%), Renault (2.619 unitati /6,7%) si Opel (1.629 unitati /4,2%). Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in luna iunie, dar si dupa sase luni, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia si Volkswagen Golf.

Majoritatea segmentelor inregistreaza cresteri importante, in special pe clasele cu vanzari de volum (B +57,5%, C +44,4% si SUV +15,2%), scaderi consemnandu-se pe segmentele, precum executive – 10,1%, monovolum – 20,6% si sport – 40%. In functie de tipul de combustibil, dupa sase luni se consemneaza o pondere de 55,6% pentru motoarele diesel, in usoara scadere fata de 2013, cand aceasta era de 56,2%.

Conducerea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile a precizat intr-un comunicat:

Desi datele sunt pozitive, in piata exista insa un optimism moderat, cresterea volumelor raportate fiind datorata si unor activitati de comert in special in spatial UE. Pe de alta parte, este de asteptat ca efectul pozitiv al Programului “Rabla” sa scada in intensitate odata cu trecerea timpului, ceea ce poate duce si la scaderea volumelor, efectul de substitutie al programului fiind unul real pentru unele modele. Ca urmare a evolutiei de pana acum, dar luand in considerare si factorii care activeaza in piata pe termen scurt, apreciem ca putem mentine estimarea facuta pentru anul 2014, respectiv o crestere de cca. 4-5% pe ansamblul pietei auto, fiind de asteptat ca aceasta sa fie mai importanta pe segmentul vehiculelor comerciale usoare si grele. Asa cum s-a mai afirmat cu multe alte ocazii, pentru a avea insa o evolutie constant pozitiva, dar si predictibila intr-o oarecare masura, piata are nevoie de masuri privind fiscalizarea comertului cu autovehicule rulate din import, precum ar fi TVA, impozite etc., sanctionarea modificarii kilometrajului, ori a circulatiei autovehiculelor inmatriculate in alte state. Pe de alta parte, este nevoie si de un cadru legal care sa stimuleze achizitia de autovehicule care incorporeaza tehnologie avansata si sunt mai putin poluante, adica electrice, hibride sau folosesc combustibili alternativi. O noua analiza pe care o facem pentru situatia la sase luni este evolutia vanzarilor in functie de capacitatea cilindrica a motorului. Constatam astfel ca, pe fondul progresului tehnologic, motoarele mici si medii castiga tot mai mult teren.

 Astfel, pentru prima jumatate a anului se observa o crestere cu 63% a motoarelor sub 1.200 centimetri cubi si, respectiv, de 32,7% a celor intre 1.200 centimetri cubi si 1.600 centimetri cubi, iar la cele peste 3.000 cc s-a inregistrat o scadere de 22%. In primul semestru au fost produse 210.523 de autovehicule, cu 6,3% mai putine fata de perioada similara din 2013. Dintre acestea, 179.128 unitati (85%) au fost produse de catre Dacia, 31.391 (14,8%) de catre Ford si 4 unitati de catre Roman Brasov. Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Duster (82.701 unitati in sase luni, din care 16.294 in luna iunie), urmata de Dacia Logan (48.632 unitati in sase luni, din care 3.853 in iunie), Ford B-MAX (31.391 unitati in sase luni, din care 4.760 in iunie), Dacia Sandero (25.478 unitati) si Dacia Logan MCV (22.317 unitati).

Exporturile din luna iunie au fost de 32.285 unitati, ceea ce face ca dupa sase luni volumul exportat sa se ridice la 193.540 unitati, reprezentand o crestere de 2,5% fata de perioada similara din 2013. Cel mai exportat model in luna iunie 2014 a fost Dacia Duster (16.243 unitati), urmat de Ford B-MAX (4.691 unitati) si Dacia Logan MCV (4.378 unitati). In ceea ce priveste analiza pe totalul primelor sase luni, topul este condus de Dacia Duster cu 78.477 unitati, urmat de Logan cu 40.784 unitati si Ford B-MAX cu 31.305 unitati.

Posted on 17/07/2014, in Actualitate, Economie, Realitatea zilnica, Social. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: